چرا بعضی سخنرانیهای محرم صرفاً گفته میشوند، اما برخی دیگر تا قلب و جان مخاطب نفوذ میکنند؟ چرا در بعضی مجالس شور هست، اما اثر نیست؟ آیا خواندن آیات و روایات پشت سر هم برای مردم کافیست؟! یا به چیزی فراتر از نقل نیاز داریم؟
این درسِ کاربردی و گامبهگام با هدف پاسخ به همین پرسشها طراحی شده؛ تا نه صرفاً یک محتوا، بلکه یک مهارتِ اندیشیده و مؤثر در «چیدمان پیام تبلیغی» به شما بیاموزد. مهارتی که اگر به درستی آموخته شود، میتواند هم قلبها را دچار حزن و انبساط کند، هم مخاطب را در مسیر اهلبیت علیهمالسلام ماندگار نگه دارد.
در این درس با هشت ایستگاه کلیدی آشنا میشوید:
جلسه اول | هنر اثرگذاری با طعم حکمت
هشت مولفه جلب و حفظ توجه، نفوذ به فضای ذهنی، ایجاد اراده و تثبیت در حافظه را خواهید شناخت.
جلسه دوم | سهاصل طلایی در چینش محتوا
رمز «تعلیق آغازین»، «پایان باز» و «اوج سخنرانی» را خواهید آموخت تا مانند یک سریال، مخاطب را تا واپسین لحظه پای سخن خود نگه دارید.
جلسه سوم | نظم حکیمانه در حل نیازهای واقعی
میبینید چگونه با چارچوبی نظاممند از طرح مسئله تا بهرهگیری از علوم انسانی شنونده را از پرسش به پاسخ دعوت کنید.
جلسه چهارم | هنر طرح و حل مسئله در تبلیغ
مرز میان پرسش ساده و «مسئله» را درمییابید و روشِ استخراج و حل مسائل چندوجهی اجتماعی و دینی را تجربه میکنید.
جلسه پنجم | راهبردی قرآنی در متقاعدسازی مخاطب
به جای استدلال فلسفی، با «تصویرسازی»، «اطناب حکیمانه» و «اعتبارسازی قدمبهقدم» دلها را متقاعد خواهید کرد.
استاد پناهیان با بهرهگیری از آیات و روایات، و تجربههای عینی تبلیغی، محتوایی فراهم کرده که هم برای مبلغان جوان و تازهکار قابلاستفاده است و هم برای پیشکسوتان عرصه منبر، قابل بازبینی و تکمیل.
مبلغین گرامی! این مجموعه سرشار است از روشها و تکنیکهای حکیمانه که میتوانید با بهرهگیری از آنها مخاطب را پای سخن خود میخکوب کنید و پیامتان را به دل و جان مخاطبتان برسانید و با آموزههای این درس مهارت «چیدمان پیام تبلیغی» خود را برای ایام محرم تقویت کنید.